نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1326
-
الف
+

با شهر سرسبز و توریستی «فیرورق» بیشتر آشنا شوید+تصاویر

در این گزارش با شهر زیبا و توریستی «فیرورق» در ایران بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، ایران با داشتن اقلیم خاص چهارفصل یکی از بی نظیرترین کشورهای جهان به شمار می آید به طوری که از 14 گونه اقلیم موجود در جهان، ایران از 11 گونه آن برخوردار می باشد.

این تنوع اقلیمی موجب شکل گیری انواع مختلف از چشم اندازهای طبیعی شده است که شبیه آن را به ندرت در کشورهای دیگر می توان یافت. 

طبیعت و اقلیم متنوع این کشور شامل پوشش گیاهی و اکوسیستم جانوری گوناگون و فراوانی است که هم از لحاظ تعداد و هم تنوع در مقایسه با سایر نقاط جهان شگفت انگیز می باشد. 

فیرورق

 در ادامه با شهر زیبا و توریستی «فیرورق» بیشتر آشنا می شوید.

در 6 کیلومتری غرب «خوی» در «آذربایجان غربی» ایران شهر پرطراوت و زیبایی به نام «پره» قرار دارد که در اسناد رسمی «فیرورق» نوشته می شود که بخش استحفاظی آن پوشیده از انواع باغات میوه است.

فیرورق

زبان ساکنین فیرورق ترکی آذربایجانی است.

این شهر زیبا از سال 1346 در وزارت کشور ایران به عنوان شهر توریستی ثبت شده و اولین شهرداری این شهر نیز در همان سال تاسیس شد. 

فیرورق

وجود کوه‌های سر به فلک کشیده، باغ‌های فراوان و طبیعت بکر این منطقه باعث شده است فیرورق به قطب گردشگری شمال غرب ایران تبدیل شود که سالانه هزاران گردشگر را برای بازدید به سوی خود جذب می‌کند.

این شهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، دارای جاذبه فرهنگی اجتماعی چون «ائل حمامی»، «مسجد جامع سفید»، «پارک داغلار باغی»، و «باغ هفت طبقه» است. فیرورق فیرورقفیرورقفیرورقفیرورقفیرورق

م ا 

نظر شما
ارسال نظر